سمیرا دهقان :عزت ملت رئیس جمهور ایران، شهید رجایی هنگام سخنرانی در سازمان ملل متحد...

30 سال پیش- سازمان ملل متحد:




رئیس جمهور ایران، شهید رجایی هنگام سخنرانی در سازمان ملل متحد، پاهای خویش را از جوراب بیرون آورده و روی میز گذاشت و گفت: از سازمان ملل می­خواهم بگوید چرا این پاها چنین شده است؟ رئیس­جمهور ایران اولین شخصی بود که در قلب دشمن و در صحن سازمان ملل بی­پرده، پرده از جنایات ضد حقوق بشر در ایران برداشت و برای نخستین بار سازمان ملل را رسوا و افشا نمود.

30 سال پیش- ایران:

مجاهدین خلق (منافقین) که بعدها با ترور عزیزانی چون شهید رجایی رسوا شدند، در بیانیه­ها و سخنرانی­هایشان فریاد بر آوردند که چنین حرکتی از رئیس­جمهوری، باعث تحقیر کشور بزرگ ایران شده است. راست می­گفتند، چرا که ضربه­ی رجایی آن­چنان موثر افتاده بود که رسوایان چاره­ای جز پاک کردن صورت مسئله از ذهن ها نداشتند.

8 سال پیش- سازمان ملل متحد:

رئیس جمهور ایران، آقای خاتمی در سازمان ملل متحد سخنرانی کرد، یک نطق دیپلماتیک و شسته رفته، سرشار از کلمات امروزی همچون حقوق بشر، گفتگو، فرهنگ، سازش و ... و در نهایت گفتگوی تمدن­ها و ... و همه برایش دست زدند.

8 سال پیش- ایران:

خیلی­­ها برایش هورا کشیدند، حتی انگلیس، آلمان، فرانسه ... تحسین شدیم، آفرین شنیدیم، آفرین شنیدیم. ایران را شایسته گفتگو و مذاکره تشخیص دادند. آمدند، رفتند، تعلیق کردیم، آفرین گفتند. درجا زدیم، احسنت گفتند. عقب نشستیم، بیشتر احترام گذاشتند.

سال گذشته- سازمان ملل متحد:

رئیس جمهور ایران، دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل متحد سخنرانی کرد، در کلمبیا خروشید، در ژنو اسرائیل را در هم کوبید، ساختار ملل متحد را زیر سوال برد و .... میلیون­ها نفر در سراسر جهان برای اولین بار سخنان جدیدی شنیدند، میلیون­ها مسلمان تحسینش نمودند و میلیون­ها ایرانی احساس غرور کردند.

همین امسال- ایران:

در ایران می­گویند سخنان رئیس­جمهور باعث تحقیر ایران شده، می­­گویند ایران تنها شده، مورد غضب قرار گرفته، در روزنامه­ها از تحقیر ایران می گویند و بر رئیس­جمهور به خاطر اعلام مواضع انسانی و اسلامی ایران خرده می­گیرند. راست هم می­گویند چرا که ضربه احمدی­نزاد آنچنان موثر افتاده است که بدخواهان و وابستگان چاره­ای جز پاک کردن صورت مسئله از ذهن ها ندارند، غافل از اینکه ملت: سربلند ایران به دشمنی دشمنان خود می­بالد.

و رهبر امت:

(حضور آگاهانه ملت در انتخابات ریاست جمهوری مانع سر کار آمدن کسانی می­شود که بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شوند و آبروی ملت را ببرند... اگر در پی انتخابات کسانی سر روی کار بیایند که به جای ادامه راه امام و ترویج اصول و ارزش­های امام و انقلاب، بخوهند با تملق­گویی دولت­های مستکبر غربی به خیال خود موقعیتی برای ایران دست و پا کنند، این برای ملت یک مصیبت است.) رهبر معظم انقلاب 28/2/88

یزدفردا




























































  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا